Världens tuffaste tjej!

Stella ska få högsta pris i modighet. Vi kom till Sabbatsbergs sjukhus imorse vid 8-tiden och Stella var trött och lite hängig, både för den uteblivna frukosten och av nervositet inför operationen. Men det var ganska spännande med emla-krämen vi satt på tidigare på morgonen..


Vi fick sätta på oss dom knasiga kläderna igen..
Och sitta ganska länge i väntrum tillsammans med en massa andra patienter i likadana kläder..


När det var dags för Stella, gick hon med stadiga ben in i lokalen och räckte direkt fram armen som dom skulle sätta nålen i. Hon rörde inte en min när dom stack och donade. Hon såg nästan lite nyfiken ut och att hon tyckte det var spännande. När det sedan var dags att sövas, satt hon i mitt knä och det gick helt otroligt fort. Fantastisk personal som både hade ögonen på Stella och på mig och hela tiden förklarade var dom gjorde och vad som skulle ske, gjorde både mig och Stella trygga och lugna.
När operationen var klar hämtade dom in mig och vi fick sitta på uppvaket och vänta på att Stellert skulle vakna. Under tiden blev jag serverad efterlängtad kaffe och smörgås.
Och efter en liten stund vaknade lilltösen! Bästa Stella!


Och då väntade såklart glass!

Efter ungefär 2 timmar efter operationen fick vi åka hem och nu ligger vi i sängen och tittar på film. 
Eftersom körteln bakom näsan och de stora halsmandlarna gjort hennes tal "grötigt" tidigare är det så roligt att lyssna på henne nu. Hon pratar liksom på ett annorlunda sätt. Till och med hon själv reagerar och säger: Hör du mamma! Vad konstigt jag låter!
Även andningen blev sååå mycket bättre på en gång. I bilen påväg hem somnade hon, men det var knäpptyst! Vilken skillnad det kommer bli här hemma! Och vilken skillnad det måste vara att få sova en hel natt utan att kroppen ska kämpa efter luft. 
Läkaren kom ut när operationen var färdig och meddelade att den här operationen var otroligt viktig för Stella, då hennes halsmandlar tydligen var ovanligt stora och satt tätt intill varandra som två köttbullar. Nu ska vi tydligen kunna se ett svalg i fortsättningen. Känns skönt att vi tog rätt beslut.

Nu ska jag krypa ner och titta på en film om hundvalpar som klär ut sig till spöken. Fullt ologiskt och helt underbart. 





Allmänt | |
#1 - - Pillan:

Duktiga Stella!! Grymt jobbat! ( Klappar händerna jätte högt ) :) Puss!

#2 - - Faster Malin:

Modiga, tappra Stella! Vad skönt att det är gjort!

Massa kramar från faster, farbror Danne och kusinerna i Solna

Upp