Minnen och verklighet

Det är ju så knasigt, det här med att jag nu som vuxen bor i samma kvarter som jag är uppvuxen i. Det är ju såklart lustigt och ibland lite sentimentalt att gå i gamla "fotspår", men det som är trist är ju att jag också "förstör" min ungdoms verklighet.
Ett exempel. JÄTTELÄSKIGA ladan vid Lill-ICA. Den var stor, mörk och otroligt, otroligt obehaglig. Det har bott både läskiga gamla gubbar och små spökflickor där genom åren. 
En aningens trist att läbbiga ladan i helgen skulle tömmas. Allt som funnits i byggnaden sedan 70-talet skulle säljas. Och inte var det spökflickor och läskiga gubbar som reades ut. Utan gamla möbler såklart.
Jag och Mr'J åkte dit, men dessvärre hade sakerna fått stå ca 10-20 år för länge. Allt var i stort sett trasigt eller ordentligt fuktskadat. Men nu har jag varit inuti läbbiga ladan. Och nu är den ju inte läbbig längre. Både skönt och trist. 
Skulle Majken få en klasskompis i framtiden som skulle bo på Stekelvägen 16, kommer jag nog lämna henne ute på parkeringen. Vill liksom få behålla några minnen som bara mina. Från tiden när jag var liten och upptäckte området. 
Så får det bli!

PS: efter den sämre loppisen i ladan, åkte vi till Berga Seconhand och det blev en byrå! Har visst hamnar i något slags byrå-träsk.. Men jag tycker den är riktigt söt! 


Allmänt | |
#1 - - I mitt huvud:

Verkligen fin byrå!

#2 - - Lisinen:

Löv it

#3 - - Lisinen:

Löv it

Upp