Bio, paprika, städ och mysigt besök

Höstlov! Underbart! Jag jobbade måndag och tisdag, men eftersom det inte är några elever på skolan, resulterade det i en ordentlig storstädning av lokalerna. Skönt att nästan helt själv få skrota runt och rensa, skura, kasta och sortera. 
Och tjusigt blev det! 

Idag var jag ledig och då passade jag och Sebbe på att åka till Täby och gå på bio! Lassemajas detektivbyrå var planen och den var mycket spännande! Och bra! Det blev dock ett avbrott mitt i, då det tydligen började brinna någonstans i byggnaden och vi blev utfösta ut i kylan. Bredvid oss i salongen satt en liten flicka på 7 år som idag fått gå helt själv på bio för första gången, under tiden mamman var på bankmöte. Dålig tajming kan man ju säga. Inte lätt att veta hur och vart man ska gå samtidigt som brandlarmet tjuter överallt. Hon fick vara med oss och Sebbe bjöd henne på sitt biogodis. 



Ni minns väl Stellas paprikaplantor? Nu har den börjat leverera!



Supersmarrigt att ha på frukostmackan! 

Majken då? Vad sysslar hon med? 
Hon står mest i garderoben och bajsar.

Jag själv har blivit drabbad av den hemskaste förkylningen på länge. Slocknar vid 9-tiden varje kväll och huvudet känns som att det väger ett ton. Men då är det ju väldigt skönt att det är lov! 
I helgen var jag iaf pigg och både fredag och lördagskväll hade vi underbart besök av Miss C och Skånepågen! Funderade starkt på att låsa dörren till källaren och inte låta dom åka hem på söndagen.. Men är rädd att det kanske inte riktigt hade uppskattas av sällskapet. 

Imorgon kommer mormor och det nalkas simhall! Det blir roligt! 

God natt! 

Allmänt | |
Upp