Lååångt med många bilder.,

Nu ni. Nu måste jag knyta ihop säcken och rapportera om vår jul-ledighet. Imorgon börjar vardagen igen och vips, så har jag glömt bort allt roligt vi gjort och bara skriver om morgonstress, fredagsmys och söndagsångest. 
Nu kör vi! Allt detta skoj har vi hunnit med!
Vi har spelat Settlers!

Bowlat! (Jag är verkligen riktigt, riktigt usel på den här sporten. Alltså, riktigt usel. Men roligt är det!)

Jag och Majken har varit på några promenader. Stegräknaren höll ju på att säga upp sig totalt efter julhelgens allt stillasittandes..
Vi har badat också! Med kusinerna i Solna! Det var mycket roligt!

Ser ni bollen? :-)
Efter badet blev det bandymatch..

Kull..

Och lådbygge! Vi ser ut som en hel förskola när vi är tillsammans, så en hel idrottssal passar oss perfekt! ;-)
En annan dag besökte vi Naturhistoriska museet med Miss'C och Lisinien och deras gäng. Fabulös dag!

Gulliga ungar!

Jag skulle sååå gärna vilja veta vad Miss C får syn på just i det här ögonblicket.. Majken har iaf fått syn på en fågel. 
Vi har åkt mycket pulka också! 


Både i stora hackstabacken..


Och på vår perfekta året-runt tomt! Jag älskar den lika mycket på vintern. Som på sommaren. Nu bygger vi hopp till pulkracet!


Nyårskvällen avslutades med först bubbel i trädgården. Vi HÖRDE alla fyrverkerier men såg inte ett jota på grund av all dimma..Men vi fick stämningen iaf!
Sen spelade vi ett jättelöjligt spel med jättelöjliga regler. Och motståndarna var löjligast av alla. (Inte alls bitter för förlusten..)

Det nya året välkomnade oss med lite feber och hosta på den här lilla damen. 


Dock blev hon piggare och flickorna i familjen kunde åka till Vadstena och hänga ännu mer med Bjärred-familjen!!

Och spela piano..

Köra finbil..

Lösa kluriga labyrinter med mormor..

Äta gurka..

Visa mormor dom trendigaste apparna..



Och lägga pussel.. Som vi la pussel. Jag och SysterYster klurade ihop 3 stycken a 500 bitar. Tänk, jag blir alltid extra pysselsugen hos mamma. 


Vi har även jobbat på armhävningstekniken hos flickorna. Skönt att Big C och mormor styr upp. 

På söndagen åkte vi till en mysig liten gård där vi fick träffa en massa djur! Stella var i himlen och Majken satt mest i vagnen och sa NEJ. Åt allt. (alltså hon sa nej åt allt. Hon ÅT inte allt i bondgården. Det skulle vart sjukt. Och äckligt..)  Kul tjej. Nåja, vi andra hade jättemysigt om än liiite för kallt. Nästa gång tänker vi åka dit på sommaren!!:-)
En marsvinsbebis..

En kanin och ett lamm..


En stor kanin som sov som en stock i Stellas famn..

Ett gäng hönor hade dom också såklart!

Åsnor fanns också på plats! 


Jag fick inte allt för många bilder på detta mysiga ställe.. Kan berott på den negativa damen i vagnen. Just a guess.. 
Det var lättsövda barn som kröp ner i sina sängar på kvällen..


Vi åkte hem i måndags och stannade självfallet till på det gula M'et.. Till någons stora lycka.. (Detta är ändå EFTER hon kastat ner hela min orörda kaffe och jordgubbssylten på golvet. Mamman=inte riktigt lika överväldigad..)

När vi kom hem kröp Stella ner i sängen, den här gången med feber och hosta. (Tack syrran..) och Majken kröp ner i lådan. Nu är dock Stella piggare och Majken har kommit loss. Skönt. 


Nu hoppas vi att alla får vara friska ett tag, för nu är jag riktigt laddad för vardag! Tror det kommer bli en bra vår. Systerhelg, Carola, Sportlov & en massa annat spännande! 
Om inte annat ska jag försöka komma i form. Inte storleksmässigt, utan mer välmåendemässigt. Jag vill få en stark kropp som orkar bära mig (och alla barn som hänger runt halsen/i benet/runt midjan på mig) genom livet. Det har börjat bra iaf och jag har inte haft sån här träningsvärk på säkert 10 år.. 

Gott nytt år!


Allmänt | |
Upp