Torsdagkväll i oktober

Hej Allesammans! 

Nu är hösten och ekorrhjulet i full gång! 
Dagarna rusar fram och det är svårt att få ihop blogginlägg så ofta som jag hade velat. 

Sedan sist har vi gjort en massa skoj! 

Axel och Fia har varit här! Vrålhärligt med söndagsmiddag! 


Majken har haft feber. Detta var ju såklart inte så skoj, men Majken var mycket tapper och höll humöret uppe!
När febern inte försvunnit på ett par dagar fick vi hälsa på farbror doktorn.

Stick i fingret, prov i halsen och kiss i kopp. Majken var exemplarisk och förtjänade verkligen klistermärket hon fick på vägen ut. Slutresultatet blev urinvägsinfektion och 5 dagar med medicin. 

Under tiden lillasyster kurerade sig tog jag och Stella hand om trädgårdens torkade kryddor. 



Och hängde i skolan!


Titta vilket fint familjeporträtt som hänger på fritids vägg! Hon är så duktig på att rita!


Majken blev frisk till slut och hängde med till skolan hon också! Om M fick bestämma skulle hon skippa förskolan och börja i sjökarby på direkten. 


Vi har ätit jättemycket marängswiss med goda vänner också!

Och mormor har varit på besök!

Och i ungefär 32 sekunder var ALLA 3 barn sams. Jag bortsåg det faktum att Majken satt på det rangliga bordet bara för att kunna ta en bild i detta högtidliga ögonblick. När den 33:e sekunden slog in drog Majken Stella i håret, Sebbe skriker att Stella är så jobbig som skriker (totalt ologiskt) och Stella puttar bort Majken som ramlar ner på golvet och drar med sig duken i fallet. Mys.

En annan dag var vi faktiskt på kvälls-cykelutflykt. Jag och mina 3 härliga ungar. Det gick över förväntan och vi hade en riktigt mysig kväll tillsammans.


Idag var vi bjudna till Stellas skola på sopp-middag! Supertrevligt och jättegott! Hela dagen hade barnen skalat potatis, hackat lök, bakat bröd, dukat och gjort det fint på avdelningen. För en 20:a fick vi smarrig middag till tjusig dukning. Underbart! 
Vi passade på att spela Stellas favoritspel Kalaha när soppan var uppäten. 



Imorse skulle hon prompt ha tomteluvan på sig. Och det gäller ju att välja sina konflikter.. Att bråka om en tomteluva klockan 07:25 är inte min grej. Så vi lekte jul idag. 

Imorgon är det fredag och på lördag kommer pappa och Ulla! SÅ trevligt tycker jag!

Kram!
Allmänt | |
Upp