Majken 3 år!

Vårt lilla yrväder! Igår var det 3 år sedan jag fick äran att bli din mamma.


Läste igenom bloggen från dom där härliga dagarna i januari 2013 och jag kan inte förstå att tiden gått så fort. 
I år var det även första gången hon själv förstod det här med födelsedag. Redan 02:30 kom hon tultande ner till vår säng och viskade i mitt öra:
- Jag fyller år idag! 
Eftersom jag oturligt nog hade inventering på jobbet igår var vi uppe redan vid 05:15 och sjöng. 


Majken hade peppat totalt för det här med att äta frukost i sängen! Det hade hon aldrig gjort innan och när vi förklarat att man bara får göra det när man fyller år tog hon verkligen vara på morgonen. När jag åkte till jobbet strax före sex låg hon och åt yoghurt med ett stort flin på läpparna..:-) 
Inventeringen gick för övrigt mycket bra! 
Jag har ett snabbt och effektivt gäng i min butik! (Fast här kan man ju tro att dom leker mer än räknar.. Men lite roligt måste man ju ha också!) 
På rasten åkte jag och hämtade flickorna som fick vara mina assistenter den sista timmen. Stella jobbade post-It lappar.


På kvällen firade vi 3-åringen med en bakelse och mera sång. Och sen gick spishällen sönder också. Men det är en annan historia. Nu får vi bara äta ugnslagat tills det löst sig..


Förövrigt var julgransplundringen i lördags underbar! Massor av barn, glada vuxna, en barrande grann full av godis, dans och roliga utklädningskläder!



Vi hoppas att det blir en tradition! 

Nej, nu ropar sängen! :-)


Allmänt | |
Upp