Maj

Tänk att Maj alltid är så fullproppad med  både nöjen och jobb. Samma visa varje år. Men jag älskar maj. Man har hela sommaren framför sig och dessutom börjar man tina upp efter den långa vintern. 
Hittills har vi firat mina härliga svärföräldrars födelsedagar med en tapasmiddag. Sangria och tapas är ju det bästa som finns. Dessutom mysigt att bara träffas vi vuxna. Alla barn fick stanna hemma med barnvakter. Jag älskar också grönt. 




En mysig kväll som avslutades med Eurovision hemma i soffan! Inte helt nöjd att Ukraina vann. Tyckte både Ryssland och Australien var bättre. Men enligt mig vann Måns och Petra. Så proffsiga och roliga! 

Igår firade vi Majkens namnsdag. Jordgubbar med vaniljglass. 
Majken förstår dock inte riktigt skillnaden på namnsdag och födelsedag, så nu tror hon att hon är fyra. 

Jonas sliter på i trädgården och nu har lekstugan en urtjusig altan och den nya altanen på baksidan växer fram. Kommer bli strålande fint när det är klart!



I helgen ska vi på en hejdundrande fest i Sollentuna och om 3 veckor nalkas det bröllop mellan Dr Fab och Kaptenen. Jag ska vara toastmadame och det ska bli jätteroligt! Men mycket att göra, så nu måste jag sätta igång. Trevlig helg vänner!


Allmänt | |
Upp