Det gick hem!

Tänk hörrni! Hon tog hem det! Nästa år har vi äran att arrangera Eurovision! Jag kunde inte sluta tänka på att jag så väl kan minnas exakt vad jag gjort de gånger Sverige har vunnit det här spektaklet. Och i vilka olika skeden i livet det skett..
1991: Carola vann med Fångad av en stormvind - Jag satt på golvet, 1 meter från TV'n hemma hos pappas kompis Håkan. 9 år och fortfarande en liten flicka.
1999: Jag är på fest uppe vid Säby Gård och får reda på att Charlotte Nillson vunnit med Take me to your heaven. Festen var redan väldigt rolig, men oj vad roligt det blev efter resultatet! 17 år. Liten men ändå stor.
2012: 30 år och med två söta barn sovandes i sina sängar på övervåningen ser jag Loreen krossa sitt motstånd. Bredvid mig sitter den bästa fästmannen och så som varje år skakar han lite på huvudet över mina glädjeskrik..:-)

Tack Loreen!

Allmänt | |
#1 - - Catalina:

Men hallå.... Nu har jag kikat säkert 2 ggr om dagen här i en vecka, kräver lite uppdatering ;)

Upp