Sportlov

Förra helgen vart verkligen lyckad! Den blivande bruden hittade sin klänning och vi fick både se kyrkan och festlokalen. Jisses vilken dag det kommer bli! Längtar typ jättemycket. Fast samtidigt har jag mycket att förbereda, så det skulle inte göra jättemycket om tiden gick lite smålångsamt fram tills dess också..;-)




Den här veckan har det varit sportlov, så jag jobbade bara måndag-tisdag. I onsdags kom Stellert hem efter 5 dagar hos mormor i Vadstena. Sjukt nöjd tjej.
Igår packade jag in alla tre barn i bilen och åkte till vilundabadet i Upplands Väsby. Lagom stort äventyrsbad och mina små juveler var verkligen gudomliga. Storebror S hade hela tiden ögonen på Stellan och hjälpte/peppade henne hela tiden och så fort jag behövde hjälp med Majken så var dom stora där och ställde upp utan en sur min. Det är inte helt lätt att vara ensam med tre barn i så olika åldrar i ett badhus, men det gick verkligen jättebra! Efter 2 timmar var jag tvungen att tvinga upp dem för att åka hem. 

Idag mötte vi upp mormor på Naturhistoriska riksmuseet och under tiden Sebbe och mormor lärde sig mer om korallreven på Cosmonova, klättrade jag och framförallt flickorna på olika djur i polartrakterna. 


Efter lunch och lite mer rundvandring avslutade vi besöket med lite pyssel inne i verkstaden. Skaparglädjen var på topp!



Nu sover familjen och snart jag också. Imorgon är det lördag! Får se vad vi hittar på för spännande då. 

Ciao! 
Allmänt | |
Upp