Skogspromenad

Inget är så härligt som skogen på hösten. Idag när Stellan var på kalas så tog jag med mig Majkert och Sebbe på en svamppromenad. Sonen fick jag i stort sett tvinga med mig, men väl ute tror jag att även han uppskattade utflykten. Inte minst fikastunden på berget med saft och chokladboll. 
Majken är ju i den åldern där allt ska pillas på, upptäckas och diskuteras. Vi har jämfört svampsorter (oj, vad jag behöver plugga på den själv), olika träd, storlekar på spindelnät och provat glidet på olika sorters mossa. 
Efter nästan 2 timmars letandes och en massa blåbärsätande hittade vi till slut en fin svampgömma som va full av trattkantareller! 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Imorgon är förskolan stängd, så jag och Majken är hemma. Vi får sällskap av bästisen Vera också och tydligen är önskemålet bad i badkaret och våfflor till lunch. Det ska vi nog kunna ordna! 
Trevlig vecka hörrni! 
Allmänt | |
Upp