En kräftas korta liv..

Hej igen! Idag är jag mycket piggare och med på banan igen!

Mr`J kom hem med en hink full med halv-mysiga kräftor igår. Men efter att ha läst alla "koka.kräft" recept på nätet så insåg vi att man inte ska äta dom direkt efter kokning. De stackars kokade djuren ska ligga över natten i det inte så god-doftande spadet. Så ikväll ska det sörplas och smaskas!
Men så här såg det ut i vårat kök igår..



Här ligger de små utan den minsta aning om vad som komma skall..



Här har vi domen. Stackarna..



Och vi är inte nådiga.. Mohahaha...;)



Hej då lilla vän.



Tadaa!

Så sitter jag här hemma i det kräft-doftande köket och bara längtar efter att få hugga in!

Stellan ligger och sover, men när hon vaknat till liv igen ska vi gå på en promenix och hälsa på Mr`J som jobbar i Åkersberga idag. Kanske ska jag vara huslig och ta med mig lite kaffe till "gubbarna"? Ja, vi får se..

Det ska tydligen inte bli så fantastiskt väder i morgon har jag hört.. Men det stoppar inte två monster att hänga på Gröna Lund! Om det så haglar, så ska jag ändå åka Nyckelpigan i morgon! Så vädergudar där uppe, Våga inte ens att utmana mig!

Hej Hopp!
Allmänt | |
#1 - - Barbamamma:

Smaklig måltid =)

#2 - - Elin:

Hemmakokta färska kräftor, ja ni är så husliga!! :)

Upp