Hör på den här!

Inatt sov Stella som en prinsessa! Och jag likaså..! =) Vi var på ett härligt -6-års kalas i Solna igår och barnen levde rövare trots febertoppar från den sista vaccinsprutan. Vi kom hem vid halv nio och då slocknade båda barnen på en gång. Stella vaknade igen vid halv tolv och slurpade i sig en flaska välling innan hon somnade om igen. Sen vaknade hon inte förens klockan 06:00, och då skulle ju ändå Jonas upp, så han tog allt vad barn och frukost heter! Lövly! 

Och vet ni vad det bästaste av allt är? I morgon är det Lördag och då händer det så mycket roligt att jag redan nu får gåshud på armarna..! Först och främst firar jag och den bästaste mannen  HELA fina år! Bara det skulle ju räcka, men nej, nej! Sedan ska båda barnen iväg på äventyr UTAN sina föräldrar! Nu svimmar jag ju nästan av lyckorusningar! Men det är inte över än... Det är dessutom dags för årets första deltävling i melodifestivalen!!! Kan ni fårstå! Det är ju helt FABULÖST! Ni som läste bloggen för ett år sedan, vet ju att jag före varje deltävling gör min egen lilla analys. Både innan och efter att jag har hört låtarna. Så nu kör vi igen!

OBS: Nu har jag inte hört låtarna ännu, men jag gör en uppdatering i eftermiddag när det släppts på SVT.se.

1: OLA-"Unstoppable"= Eftersom årets första startfält känns lite svagt så här i förhand, så tror jag helt klart att Ola tar sin biljett till Globen på en gång! Han säger själv att låten är en fortsättning på hans tidigare hit "nathalie". Så han är nog klar redan. Men man ska aldrig säga aldrig i världens roligaste musiktävling...=)

2: JENNY SILVER-"A Place To Stay"=
Nej, jag tror inte det. Tidigare dansbandsångerska som dammat av mikrofonstativet och pimpat upp sig själv till en popprinsessa. Nej. Jag tror på riktigt inte det.

3: LINDA PRITCHARD-"You're Making Me Hot-Hot-Hot"=
Här har vi en "kompis" till Miss C, och därför känns det jobbigt att risa. Men vad är det för låttitel? Jag håller tummarna att det svänger så häftigt att jag trillar av stolen.

4: PAIN OF SALVATION-"Road Salt"=
VÄGSALT? Här är jag Ytters tveksam. På riktigheten.

5: ANDERS EKBORG-"The saviour"=
Här är en otroligt otippad deltagare. Är han för gammal och oexotisk? Eller går alla musikalgalningar bananas och röstar tills döden skiljer dem åt? Ska bli spännande att se..=)

6: JESSICA ANDERSSON-"I did it for love"=
Det är hennes 104:e gång i melodifestivalen och även om vissa artister känns uttjatande, så gillar jag ändå Jessicas. Jag hoppas verkligen på en bra låt. Då KANSKE hon går till andra chansen..

7: FRISPRÅKARN-"Singel"-
Blir antagligen en radiobomb, men jag vette tusan om den klarar sig hela vägen här.. Svensk hip hop med komisk klang brukar inte slå.

8: SALEM AL FAKIR-"Keep on Walking"=
Här blir det jätte FLIPP eller jätte FLOPP tror jag.. Antingen så älskar man krulletotten eller så hatar man krulletotten. Jag håller nog tummarna för en Flipp..=)

Återkommer i eftermiddag med mer info och bilder! Då har jag förhoppningsvis hittat sladden till kameran...=)

KRAM

Allmänt | |
#1 - - Berntelle:

Great looking site. It has been helpful. Thanks

Upp