Uppdate

Oj, nu har det visst gått ett par dagar sedan sist.. Sorry Lorry.
Helgen som varit var härlig! I Lördags startade jag och barnen med en skogspromenad med målet att hitta lite svamp. Det gick sådär. Inte en enda svamp fann vi, men barnen nöjde sig med blåbär. Så när alla händer och munnar var lila åkte vi hem och sedan bar det iväg på dop. Jonas kusins dotter Maja döptes i Gröndals kyrka och efter ceremonin bjöds det på mingel vid trekants-sjön. Mycket mysigt och trevligt att träffa folk som man så sällan träffar annars. På kvällen var det soff-häng med Lördagsgodis. I Söndags åkte vi in till mamma och Bobo och åt lunch. Efter det slogs vi oss fram mellan alla hurtiga deltagare i Tjejmilen. Vi nådde till slut Sjöhistoriska museét där det var modellbygge-helg. det var radistyrda båtar och flygplan. Stella som älskar fåglar tyckte att det var lite konstiga flygfän som lät mycket, men pekade och såg glad ut..=)
På kvällen blev det Purn Thai till middag och en mysig avslutning på jonas sista helg som pappa-ledig. Nu är vi tillbaks i ekor rhjulet.
Igår var det även premiär för Prinsen på Tennis-skolan! Det gick toppen! Han var jätte duktig! Han har ju trots allt inte spelat innan, men träffade bollen som man skulle och lyssnade på tränarnas råd och regler. Kanske en blivande Söderling? Vore ju trevligt..=)
Stellan trivs utmärkt på förskolan och vill mer än gärna vara där hela tiden. Idag tittade hon knappt åt mitt håll när jag sa hej då. Känns bra.
Nej, idag blir det lite veckohandling, föräldrasamtal i skolan och sedan iväg för att jobba kväll. Ska bli härligt när nya jobbet startar och jag slipper äta middag själv nere i "bunkern" på jobbet och kan avnjuta måltiden med min fina familj istället! =)

Har en massa bilder i kameran, men eftersom jag inte lyckas hitta sladden så får ni vänta ett tag till..=)

KRAM BANAN!

Allmänt | |
Upp