Update

Hej!

Nu är jag tillbaks på jobbet igen och i kroppen känns det som Måndag! Det
kommer ju resultera i att när jag tror att det är Torsdag, så är det
Fredag! Härligt!
Besöket på sjukhuset igår gick så himla bra! Vi var ju där för att kolla
till Stellans njurar efter hennes urinvägsinfektion som hon hade när hon
var 7 veckor. Nu tittar dom efter eventuell ärrbildning och ska återkomma
om två veckor med resultatet.
Hon var en riktig superunge hela dagen. PLUS att läkarna var fantastiska!
Otroligt pedagogiska och avslappnade. När vi kom in fick Stella en docka
som sedan hon och läkaren fick undersöka och göra exakt samma sak med som
läkaren sedan skulle göra på Stella. Dom visade även kort på vad som skulle
göras under dagen och efter det var den aldrig några problem. Hon blev lite
ledsen när första nålsticket kom, men annars var hon lugn och glad. Behöver
jag tillägga att mamma är mycket stolt?! =)

Idag får hon gå hem tidigt från Förskolan med mormor som kommer och
hämtar. Jag hörde något om fruktsallad och lekparken, så jag tror dom får
en mysig eftermiddag. I morgon kommer mormor ut igen, men då hämtar hon med
sig Sebbe och åker på museum. Mina barn har utan tvekan världens bästa
mormor! Jag är otroligt tacksam för allt hon gör för barnen och oss. Tack
mamma!

Helgen då? Jo, nu är man ju 29 år och lite klokare. I lördags vaknade jag
av skönsång från min fina familj. Det är en sådan härlig skara
personligheter.. Stella stod med sin smutsiga pippi-klänning eftersom hon
inte vill bära något annat plagg för tillfället. Sebbe kör med på den
nakna-linjen och serverade mig morgonkaffet i kalsongerna. Jonas var
däremot stiligt klädd i skjorta och byxor.
Jag fick fina presenter och jag längtar efter att få sätta sprätt på
presentkorten! =)
På eftermiddagen kom svärmor, svärfar, mormor Mona, Kicki & Torbjörn från
Hudiksvall, Svägerskan med familj, Pillan och Luddet och Cattis.
Det åts bullar och skålades i Kaffe. Det var så roligt att alla ville komma och tack för alla fina presenter! När sedan alla skulle åka hem fick farmor och farfar ta med sig Stella hem (TACK!!) och Sebbe hängde med kusinerna till Solna (TACK!!), så jag, Jonas, Cattis, P, Carro och Lasse drack lite vin, pratade om världsliga ting och hann med en omgång Wii-bowling innan sängen kallade. Vaknade HALV TOLV på Söndagen och kände mig ordentligt utvilad!
Vi plockade upp alla barn och sedan spenderade vi resten av dagen ute i det härliga vårvädret! Vi cyklade, plockade i rabatterna och skrev viktiga budskap på asfalten. Tänk vad lite vår kan göra för sinnet. Nu vill barnen vara ute hela tiden. Sebbe har knappt frågat efter TV´n på flera dagar och man får tjata in honom när det är middag. Härligt!

Nej, nu ska det jobbas igen!



(Världens bästa mamma, Till Julia) Sebbe skrev det här utan att jag hotat honom med någonting. Är det inte fantastiskt! Mammas fina pojke!

Tapeten som ska upp i sovrummet!


Stellas fina sjukhusdocka! Här har den bandage på armarna. Precis som Stella! =)


Bandymatch med pappa på sjukhuset..
Allmänt | |
Upp