Helg!

Fredag! Denna underbara dag!

Stellas förskola är stängd idag, så stumpan har fått leka med faster Fia. Prinsen fick gå hem med grann-pojken och jag längtar tills ikväll när vi alla är samlade i soffan och ska titta på Ronja Rövardotter! Sebbe har inte sett den och har tidigare inte visat något intresse för rövarna, men nu är han nyfiken och jag blir mer än glad av att få visa upp ännu en av Astrids sagovärldar!

Jonas ligger hemma och är sjuk, men om han piggar på sig tills i morgon ska jag och Sebbe gå på bio. Det verkar ju inte bli något toppen-väder de närmaste dagarna, så då får man passa på att ha film-helg tycker jag!

På måndag väntar tandläkarbesök. klockan 08:00. Kan man trycka in så många tråkiga saker på en och samma gång?

1: Måndag

2: Tidigt på morgonen

3: Tandläkaren

4: Kostnaden för besöket.

5: Stressa till jobbet

Men jag ska inte klaga! Har man inte tråkigt kan man inte uppskatta det roliga som dom säger. Ska försöka repetera det som ett mantra när jag ligger i tandläkarstolen på Måndag..

Och Eurovision hörrni! Vilken spänning det var igår! Kunde knappt somna efteråt för att pulsen vägrade gå ner! Men han var duktig vår lilla pralin Eric. Synd dock att den tyska produktionen ligger på 80-tals nivå. Både ljud och bild var helt katastrofala. Dock var ljus-sättningen och scenen pampig och snygg. Nu längtar jag tills på Lördag. Jag har mina favoriter inför finalen och hoppas att det blir rolig låt som vinner.

Har ni för övrigt inte sett Irlands bidrag innan, så måste jag be er göra det pronto. Men jag varnar för att den sätter sig. Jag har trallat på melodin sedan jag och Cat var hos Lisinen och hälsade på i FEBRUARI! Man blir liksom inte klok på de där två duracell-bröderna, men jag har bestämt mig för att gilla dom!

Dock synd för Sverige att få startnumret efter dessa partypojkar på Lördag. Kan ställa till det ordentligt tror jag..

Nej, nu ska jag åka och plocka ihop min familj!

Trevlig helg!

Ni får lite fler bilder från i lördags!

Allmänt | |
#1 - - Carro:

Är det inte det du alltid har anat, att Sebbe ska intressera sig för rövar. Eller var det rövare du skrev...Hoppas ni får en mysig kväll. När man ser Ronja som vuxen blir det en helt annan film, notera Lois kommentarer till Mattis och de andra, underbart!!

Upp