Kliande helg

Måndag morgon!
 
Vi har haft en mycket mysig och lugn helg! Men både toppar och dalar..=)
 
I Fredags fick vi finbesök av pappa, Ulla och Truls. Vi åt smarrig lax-middag, fikade och pratade tills sena kvällen och det var sååå mysigt att träffas! Truls är ju typ världens roligaste hund. Han fullständigt älskar att titta på TV och reklamen är bäst! Haha..
 
 
På Lördagen hade vi storslagna planer på att åka hem till familjen Dahl och fira min guddotters födelsedag. Vi fick dock ändra våra planer.. En timme innan vi skulle åka, hittar Mr´J en LUS i Stellas hår!! Löss=Typ det värsta jag vet! Vi har ju haft turen att inte blivit drabbade någon gång tidigare, så det var väl dags nu.. :-(
Vi letade igenom hela familjen och hittade inga fler än just den där rackaren i Stellas hår.. Men man vågar ju inte direkt chansa, så Jonas fick brumma iväg och köpa lus-dödar-medel till hela familjen! Det finns ett väldigt bra medel numera som man endast behöver ha i håret i 15 minuter och som tar död på både lössen och deras ägg, och man behöver endast behandla 1 gång. Så nu har vi undersökt oss noga en gång till och inga fler loppor är funna! Tack och lov!
 
 
Så istället för att gå på kalas, smaska tårta och umgås med härliga vänner fick vi spendera hela dagen i tvättstugan..
 
 
Igår hände det något som jag inte trodde skulle hända förens typ barnen blivit tonåringra.. Jag vaknade vid 8-tiden och märker då att Jonas inte ligger kvar i sängen. Jag går ner och i soffan med en kopp kaffe sitter han. Jag sätter mig bredvid och där sitter vi. vakna, uppe och med gott kaffe. Barnen sover. Precis där och då blev vi vuxna på riktigt. ;-) Att båda vaknar före barnen på helgen har nog aldrig hänt tidigare.. :-)
 
När det sen blev dags för lunch åkte vi till Stinsen i Sollentuna. Vi åt och tittade runt i lite affärer. Det blev nya dukar, skor, underkläder, tröja, skjorta till Sebbe och lite annat smått och gott! När vi sen kom hem på eftermiddagen "slängde jag ihop" en äppelpaj och fläskfilégryta. Våra nya Söndags-favoriter! =)
 
Till slut somnade vi nöjda och utmattade efter en mysig helg!
 
 
 
Och för att bryta trenden med alla glada bilder:
Här har vi precis berättat för Stella att farmor och farfar inte är hemma, så vi kunde inte svänga förbi dem på en fika på vägen hem igår.. Hårt när livet går emot en sådär..
 
Nu kör vi en ny vecka!
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp