Lite mindre tid..

Nu när jag gått ner 50 % på jobbet, så har jag helt enkelt lite svårare att hinna blogga.. Konstig nog. Men när jag kommer hem så är ju min tid full av barnen och annat som ska fixas hemma. På jobbet är det effektiv arbetstid under de 4 timmarna jag är här. Det finns liksom inte tid att inte arbeta. (Så det ska bli spännande att se hur lång tid det tar att skriva det här inlägget..:-))
 
Jag känner mig iaf mycket piggare och halsontet är borta. Dock är hela huvudet fullt av snor, så det låter värre än vad det är.. :-)
 
Nu lite bilder från dagarna som gått!
 
 
Det bästa som finns just nu är att kunna dricka kaffe på morgonen. Så fort jag blev illamående i Maj så slutade jag dricka kaffe helt för att det gjorde illamåendet värre. Jag kunde knappt känna doften av bryggkaffe utan att börja hulka.. Men nu. ÄNTLIGEN! Det är typ det bästa på hela dagen. Och det är extra gott i den fina muminmuggen som vi fått av Nisse och Tove! :-D
 
 
I Söndags gjorde jag en väldigt gottig fläskfilé-gryta! Inte alls särskillt avancerad, men jag blev så nöjd och vill gärna laga den typ idag också..:-) Den ser dock inte så väldigt smaskig ut på bilden..
 
 
Efter grytan så drog jag ihop en "äppelpaj" också..=) När vi sist var hos mormor Mona hade hon bakat en med flingsalt i och det var så jäkla gott, att jag var tvungen att göra en jag också! Det blev mumsigt som tusan!
 
Vi har käkat Tacos också.. :-)
 
Och gått med på att ha flätor i håret i ungefär 10 minuter. Då får man passa på att ta kort!
 
Nu har det ju nästan blivit som en tvångsgrej det här med spegeln. Den här spegeln sitter i vårt badrum hemma, så jag behöver inte se såååå bajsnödig ut som jag brukar.. Man ser även en mage i vecka 24.. :-) Och på tal om magar..
 
 
Ibland kan jag liksom bara ligga och titta på den. Det bor en väldigt glad och livlig inneboende där inne och nu ser man verkligen på utsidan hur hon vrider och vänder på sig. Eller gör kullerbyttor och volter snarare.. Det är ju för jäklans häftigt att hon "bor" där inne. Sebbe är också väldigt imponerad och nyfiken. Han ligger gärna med huvudet mot magen och skrattar högt varje gång han får en spark på kinden..=) Det kommer också många frågor om hur det känns att ha en bebis i magen och om han någongång kommer att få ha det också.. Kan kanske bli lite svårt.. Om hon vill följa sin mammas önskan så ska hon titta ut om exakt 4 månader idag! Hon är beräknad tills den 27:e December men jag har "beställt" leverans den 3:e Januari...:-)
 
Stella har ju slutat sova på förskolan nu och det resulterar ganska lätt i en liten power-nap på soffan när hon kommer hem.. Precis innan hon somnade här hade hon varit arg på mig för att jag inte tog bort solen. (!!!?) Jag försökte förklara att man inte kan ta bort solen, bara sådär eftersom den är väääldigt långt borta. Då berättade hon för mig att pappa minsann kan plocka ner solen för han har en jäääääätte lång stege och det har inte jag! Nåja.

När vi vilat oss och ätit middag åkte jag och Stellan hem till P som bjöd på lite födelsedagsfika! Väldigt mysigt och Stella tyckte mest om att Dr Fab kom dit med sin lilla guldklimp Albin, 2 månader. Och av hans min att dömma uppskattade han Stellas närvaro lika mycket. Dom skrattade ikapp. Gullisar!
 
Stella kollar in utsikten från den balkongen med mest minnen i Åkersberga..=)
 

Idag kommer mormor hem och hälsar på oss och stannar tills i morgon. Tänk vilken lyx! :-)
 
Hej Hopp!

PS:Det tog 3 timmar att skriva..:-)
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Catalina:

Jasså så kaffesmaklökarna blir normala igen innan graviditeten är över :) längtar tills jag kan dricka kaffe, oh vad jag längtar...

Doften av kaffe har inte varit något problem (så jag stoppar nästan er huvet i kaffemaskinens bön behållaren på morgonen för att få lite koffein i systemet) men smaken har varit ett problem. Kanske ska testa om jag tycker om kaffet igen :)

Upp