Lucia

Idag har vi haft den gulligaste lucian här hemma! 

Hon var vansinnigt nöjd när hon skred iväg till förskolan imorse. 

Majken vägrar allt som har koppling till lucia i år. Jag provade pepparkaksgubbemössan, tomteluvan och glitter, men allt flög iväg i en väldig fart innan jag fick fram kameran.
Jag gav henne det urgulliga tärnljuset som mormor virkat i hopp om att hon åtminstone kunde se lite "lussig" ut, men hon ville hellre leka apport och skrattade hejdlöst varje gång jag fick plocka upp den från golvet..
Någon som verkligen lussat idag är världens gulligaste Ally nere i Bjärred! Hon fick till och med ihop ett eget luciatåg! 
Längtar ihjäl mig efter den där lilla donnan! 

Vi har tittat på Miss C på TV'n också! Våran egen stjärna! 



Strax innan middagen åkte jag och Stella iväg och tittade på österåkers lucia. Det var väldigt stämningsfullt och Stella var fascinerad av att dom hade RIKTIGA ljus..

Vid halv åtta sov alla barn här hemma och vi har därför fått en väldigt lång fredagskväll. Jag passade på att baka en cheesecake till adventfikat på söndag och nu avslutar jag kvällen med ett glas rödvin och pussel. Sweet.

 
Natti natti! 

Allmänt | |
Upp