Lite om mycket

Här händer det grejer! I lördags startade som sagt uppgrävningen på framsidan och efter en liten olycka med vattenledningen fick jag och flickorna flytta till svärföräldrarna i Sollentuna.

Medans vi har hängt med farmor har "gubbarna" slitit som tusan här hemma. Dom har varit sååå duktiga och jag är så tacksam för dessa händiga män i familjen.




Men ikväll blev dom klara! Eller klara och klara.. Hålet är igenfyllt och grävskopan är tillbakalämnad. Men det ser ju helt klart ut som en krigszon där ute. Men så länge jag kan duscha, gå på toaletten och sova hemma i min säng så kan jag leva med en kaos-framsida ett tag framöver. 

Majken älskade att hänga hos farmor och farfar och underhöll sig flitigt i den lilla trappan upp till altanen. Upp och ner. Upp. Och ner. Om och om igen..

Igår fick vi krama på kusin Penny också! Stella är väldigt förälskad i sin lilla kusin och Majken vill mer än gärna peta henne i ögonen..


Idag har vi tjuvstartat advent lite grann.. Jag och Flickorna var i skogen och plockade grenar, kottar, mossa och blåbärsris.


Min tanke var kanske att se vad som kunde passa i en kruka tillsammans med årets första hyacinter, medans Stella tyckte vi skulle använda allt. På en gång. Så gissa vem som vann..


Så nu har vi en liten skog i vardagsrummet. 

Majken kämpar på med tittut och kan sitta hur länge som helst under tyget och bara vänta på att någon ska hojta tittut! 


Vi har haft lite vakenfest på nätterna också! Majken är klarvaken, pigg och superglad mellan 01-03. Hennes mor är inte lika överförtjust men jag har hunnit kolla lite dokumentärer och annat dessa mörka timmar..

Nu är det dags att hoppa isäng! 

Natti natti! 
Allmänt | |
Upp