I en stuga i Dalarna

Stella blev frisk! Så i morse packade flickorna i familjen in sig i bilen och åkte genom de svenska skogarna hit till morfar och Ulla i Dala Järna. Härligt! 
Och i veckan har vi trots förkylningar, hunnit med riktigt mycket!


Vi har målat golvet i lekstugan!


Majken har "hjälpt" mig i trädgården..



Jag har handlat massor av bra saker i kiosken! Just nu är det lillasyster Majken som jobbar mest och när jag ber om morötter, är det väldigt sällan jag får det. Men billigt är det! Hon är inte så mycket för pengar, så när jag ger henne en låtsas-sedel, ger hon tillbaks den och skakar på huvudet. Jag tolkar det som att det är gratis! Och gratis är ju godast!

Vi har pratat med kusin Ally! 



Och igår fick Majken och hennes kompis Vera leka av sig på öppna förskolan. Efter att Majken åkt rutschkana i 2 timmar, begav vi oss mot solbrännan och den otroligt genomtänkta lunchen. Det blev precis som vi tänkt! Flickorna stod ute i regnet och snarkade under hela lunchen och vi hann babbla av oss ordentligt. Och inte minst äta i lugn och ro. 

Helt okej utsikt, trots regnet. 

Så imorse satte vi oss alltså i bilen och vi var laddade! 


Och när vi kommit fram välkomnade Truls oss och Majken blev så glad att hon tog ett dopp i vattenpölen precis efter att den här bilden togs..


Stella gick in genom dörren och fick syn på våningsängen. "-ÅH! Där vill jag sova!" Jag bäddade iordning och efter 2 minuter hade den lilla klätterapan i familjen kapat platsen. Jag fick lyfta henne högljutt protesterandes när det var dags för henne att somna.. 


Efter en promenad på bygden var det dags för Stella att få premiärspela på det antika Nintendot. 
Och när vi ändå höll på, fortsatte vi på temat "coola spel på 90-talet". 

Nu sover barnen och jag ligger nerbäddad och tittar på let's Dance finalen. Imorgon är det dags för loppis! Hurrey!


Allmänt | |
Upp