Torsdag!

Åh vilken underbar dag! Vi spenderade många timmar i Mulle Meck parken och vi njöt av sommaren. Vi drog iväg glada och förväntansfulla imorse.


Majken njöt mest av den lilla (vrålsmutsiga) dammen. Tur att mamman tog med flera ombyten..
Med glajjorna på sne och innan första plumset..



Vi hade picknick..

Och klättrade på fina gamla bilar..


Och när det var ledigt i förarhytten provade vi ratten också.

Majken hittade ett fint litet hus, som passade henne perfekt.
Sedan kom resten av sällskapet och ville prova trappen..


Och Stella provade linbanan. Den fick tummen upp!

När det var dags att åka hem, var det två trötta töser som satt i vagnen..

På vägen hem svängde vi förbi fästingbåten som låg i kanalen och hade öppen vaccinationmottagning. Familjens tre flickor fick varsin spruta och bamseklistermärke. 

Sedan klädde Stella it sig till Sebbe..


Och efter middag gick hela familjen ut på tomten en stund. Pappan satte upp gungor, barnen lekte och mamman klippte gräset. Tills hon fick syn på en orm i komposten och bokstavligt talat RUSADE upp på altanen. 

Mr'J fick ta hand om både barn och ormjäkel. Fy Fabian vad vidriga dom där små krypen är. Och mannen min tycker jag är hemsk som bara lämnar barnen mitt i kaoset och flyr. Nu såg jag ju att det "bara" var en snok, men jag tror jag skulle bete mig exakt likadant om det var en huggorm. Kanske min sämsta egenskap. Men just när det kommer till dom däringa slingrande sakerna, då tappar jag allt vett. Så nu är jag inne på det här med asfalt igen. Barnen får leka med lådbilar istället. Usch.
Allmänt | |
Upp