Augusti 2016

Oj vad tiden går som vanligt! Redan mitten av augusti och vardagen (och hösten tydligen!) är tillbaka. Precis som varje år är det både lite trist och väldigt skönt på samma gång. Vi avslutade i alla fall flickornas sommarlov med loppis, IKEA och eftermiddagsdopp.

I helgen lekte vi semester igen och åkte på roadtrip. Jag och flickorna begav oss söderut mot kusin Allys 3-års kalas och Ester Magdalena Dagnys dop! Vi mellanlandade hos mormor både på ner och upp-resan och det var en mysig helg med mycket bilkörning och framförallt möten med en massa efterlängtade och älskade människor.

Någon gång i livet ska jag skaffa mig en sommarstuga i Skåne. Och i Vadstena. Och i Falköping. Jag kan verkligen sakna min familj och bästa miss C så mycket att det värker i hjärtat, samtidigt som jag känner sådan värme att jag har dom i mitt liv och sinne varje dag. Även om det finns ett geografiskt avstånd mellan oss.

Jag är ju tillbaks på jobbet sedan flera veckor och jag trivs verkligen jättebra i min nya butik. Ingen jobbångest här inte!
Just nu har Picard en stor satsning på provsmakning och ons-fre i tre veckor står jag i Täby centrum och presenterar våra produkter och förklarar företaget för både intresserade människor och några som antagligen tycker jag är asjobbig. Men det är ganska kul faktiskt! Många som blir positivt överraskade av våra produkter och som redan kommit tillbaks och handlat mer.

Annars har jag och Majken fokuserat på skönhetsbehandling i form av Christina schollins lermask från Nu Skin. Och bastat såklart! Det bästa vi vet!

Häromdagen vaknade Majken arg som ett bi och var rosenrasande för att vi inte hade leverpastej hemma. Jag fick inte upp henne ur sängen hur jag än försökte, men till slut sa hon: Jag går bara upp om jag får klä ut mig till Pippi Långstrump. "-okej" hörde jag mig själv säga och vips så stod hon där i hallen med flätor och fräknar på kinderna. Och ett glatt humör!

Ikväll sover flickorna hos farmor och farfar och Sebbe är hos sin farmor. Jag och MR'J laddar inför OS-finalen i fotboll och njuter av en lugn fredagskväll efter en intensiv jobbvecka. Jag jobbar i helgen men på måndag är jag ledig och då ska jag följa med Stella på hennes upprop i FÖRSTA KLASS! Tänk va?! Och innan det ska jag försöka få upp sengångaren ur sängen och sedan upp på cykeln för att åka ner och börja i HÖGSTADIET. Tiden går som sagt. Nu startar en läskig period. Högstadiet kan vara fantastiskt, men också proppfull av grupptryck, läxor, självförtroendebrist och bus. Jag är redo. Jag har tentaklerna ute och kommer antagligen kvala in som årets jobbigaste mamma. Men jag är redo.

Allmänt | |
Upp