Gröna Lund!

I måndags var jag ledig från jobbet och resten av familjen har ju fortfarande sommarlov, så vi passade på att göra ett efterlängtat besök på Gröna Lund! Storkusinerna från Solna kom också dit och vips, så stod även farmor där! En härlig, fartfylld dag med nöjda barn och vuxna i bilen på väg hem.
Sebbe har ju aldrig riktigt gillat bergochdalbanor (till mitt stora missnöje) eller karuseller, men i år fick han en liten knuff av kusin E och vågade sätta sig i (enligt mig den bästa banan) Jetline! Han var rysligt nervös innan, men när han överlevt första åket kunde han inte sluta. Dom gjorde precis som jag när jag var yngre. Man sprang direkt ut och in i kön igen. Runt, runt, runt. Och matematiska uträkningar i kön för att hamna längst fram i vagnen. Superkul!

Även mamman hade roligt.. Och farmor & Mr'J.. :-)
Även Stella överraskade! Vår lite ängsliga tösabit vågade sig in till både nyckelpigan och vilda musen. Vilda musen blev hennes favorit och hon åkte den flera gånger tillsammans med kusin M.

Det här är ju första gången Majken går på "tivoli" i en ålder som passar så att säga och hon klarade sitt besök med bravur!
Hon kastade en boll i en hov (till alla vuxnas totala förvåning!) på kärlekshjulet och kammade hem en nalle, åkte tekopparna, kramade stora maskotar, åkte lilla parisehjulet, blå tåget och tufftufftåget och sedan självklart hennes favorit. Den klassiska karusellen. Hon skulle kunnat sitta på dom där hästarna hela dagen och varit supernöjd. Vinkande glatt varje varv.

Åh vad det är roligt med tivoli och karuseller! Vill dit igen!

Nu har jag och Sebbe avslutat den här onsdagen med en kvällspromenad. Vi jagade Pokémon och pratade om livet. Imorgon åker han på husbilssemester med sin farmor, så snodde åt mig lite ensamtid så här innan.

Allmänt | |
Upp