December 2016

December rullar på och nu är vi inne på slutspurten! 3 arbetsdagar kvar innan 4 dagars ledigt. Sedan kör vi (läs: bara jag) igång igen. Resten av familjen ska vara lediga hela vägen fram tills den 10:e, men eftersom nyår är Picards absolut största högtid, så ska jag sälja aptitretare, anklever och smaskiga desserter så det står härliga till! Älskar när det är fullt ös i butiken och man får jobba på ordentligt! 

Annars gör vi sånt som man brukar göra i adventstider. 
Som att baka lussebullar


Och hälsa vår tomtenisse välkommen ännu ett år hos oss.

(Ser ut som att han är lite förtjust i Stellan..)

i år är det första gången på mååånga år jag inte byggt ett eget pepparkakshus. Jag orkade helt enkelt inte. Har inte haft tiden och jag vill ju göra det ordentligt om jag väl ska göra det. Så i år blev det köpe-modeller som jag limmade ihop och så fick barnen pynta ett varsitt! Toppen toppen! 

Vi har firat lucia också såklart! 

Och som vanligt gick vi på eftermiddagen ner till Lill-Ica och tittade på österåkers Lucia som sjunger stämningsfullt på lastkajen.

Vi har köpt gran också! En riktig goding som Stella valde. Den doftar gudomligt fortfarande, men du barrar det som tusan.. 

Något som kanske inte är helt traditionsenligt i December men gärna får bli det, är Håkan Hellström-konserten vi var på! Ett härligt dygn i Linköping med A & G med tapas, konsert, hotellövernattning och vin. Mycket trevligt.

Direkt när vi var klara i Linköping satte vi oss i bilen och åkte mot Vadstena. Där väntade alla våra barn, mormor och BoBo OCH team B från Bjärred! Dags för Nobelfest och Lill-jul! Vi var så upptagna med att dricka bubbel, diskutera klänningar, lyssna på tal och öppna paket att jag inte var så flitig med att ta kort..

Och när vi ändå är igång och firar och står i, så blev vi bjudna på årets första julmat i Rosa Villan i Sollentuna. En vrålmysig eftermiddag med riktigt älskade vänner. 

Nu ska jag skriva lite julrim och ta hand om den stackars 13-åringen. Han är inne på 3 dagen med hög feber, hosta, halsont och förkylning. Han mår verkligen precis som jag gjorde sist. Hoppas att han blir frisk till jul. 

Imorgon och på torsdag ska jag jobba på ICA Liljeholmen igen. Jag gjorde det 3 dagar förra veckan och det är kul med miljöombyte. Butiken i Liljeholmen har börjat sälja en del av vårt sortiment, så jag är där tillsammans med min kollega från huvudkontoret. Det är alltid vansinnigt kul att jobba med henne och i Torsdags bjöd hon mig på lunch. Tänk vad olika det kan va. Hur man tänker på lunch och så. Men jag tackade och tog emot! :-)

Trevlig julvecka på er!

Kram från mig (och Stella på Bilbo under kvällens ridlektion.)

Allmänt | |
Upp