Vackra Vadstena

Hej kompisar! Nu har vi varit på årets roadtrip och jag är tillbaks på jobbet efter en härlig semester! Vi har gjort mycket härligt och det finns många bilder att visa, men jag tänker att jag delar upp det hela lite grann. Vi startar med vår helg i Vadstena. Det hör verkligen sommaren till att åka dit. Älskar staden och rekommenderar alla att någon gång besöka den gulliga staden intill Vättern.

Kvällarna är magiska och varje kväll vi är där är det vackra solnedgångar.

Obligatoriska "pumphusbilden"!

Mormor bjöd med mig och Majken på rälsbussfärd!

Självklart strosade vi runt på stan också. Även här måste man besöka slottet och rida på den gröna hästen utanför Krusbärsbutiken! Precis som varje år!

Jag och Stella var på en underbar teaterföreställning också! Prinsessan Filippa hette den och jag skrattade så jag grät. Otroligt rolig, modern, viktig och välspelad. Det var en teater i "rörelse", så under tiden föreställningen pågick förflyttade vi oss. Kul sätt att slippa "träsmak" i rumpan! :-)

När barnen lagt sig tog jag och Mr'J en runda på stan. Ett glas ensamma på rådhuskällaren var precis vad vi behövde! Så mysigt och underhållande att hänga på "lokal" i annan stad.

Nu ska jag lägga lite pussel. Hela familjen är i Dalarna hos kusinerna så jag har huset för mig själv. Lugnt och skönt men väldigt tomt. Och lite tråkigt måste erkännas.. Men skönt att kunna göra saker till punkt..:-)

I nästa inlägg får ni se hur vår fabulösa vecka i Kalmar var!

Kram!

Allmänt | |
Upp