Tonåring

12 mars igen. Varje år känns det som att tiden går fortare och fortare. Idag fyller Sebbe 13 år och jag firar 13 år som mamma. Och på ett sätt 13 år som vuxen. Det var en nöjd tonåring som precis gick och la sig med sina två bästa kompisar på madrasser bredvid. 
Dagen startade med sång och paket på sängen, precis som sig bör.



Sen var det dags för mig att åka till jobbet. Men efter 3 timmar fick jag göra en liten paus och åka med Stella på ridningen. Idag fick hon rida Diamond och vi fick både sadla på, tränsa och sätta på benskydd och sedan plocka bort alla attiraljer efteråt. Både Diamond, Stella och mamman var riktigt duktiga!

Jag frågade Stella varför hon alltid ser så arg/ledsen ut varje gång jag tar bild när hon rider, men fick svaret:
JAG ÄR KONCENTRERAD MAMMA!
Mitt i travet!
Efteråt satt vi i solen en stund innan jag åkte tillbaka till jobbet i en timme.


Sebbe hade som alltid bjudit hem sina två bästa kompisar på födelsedagsgäng. (Och på sin födelsedag valde modern att inte tjafsa om mössorna vid bordet.) Det var 3 samstämmiga målbrottare som åt middag och sedan tittade på HELA Melodifestivalen med oss! Alla hade olika favoriter och hejade på ordentligt. Dock med några Ipad-pauser till och från. 



Nu ligger flickorna sedan länge och sover och jag hör grabbarna fnittra där uppe. Imorgon blir det kalas med kusinerna från Solna! 

Och för övrigt: Jag är mycket nöjd med kvällens vinnare. I år hade jag fler favoriter och Frans var en av dem, så allt frid och fröjd! 

Kram! 
Allmänt | |
Upp