Bianca, utför, underställ och stall

Hej kompisar!

2018 startade med en jäkla fart och det är ju helt knasigt att det redan är mitten av Februari! Men en massa roliga saker händer ju hela tiden så jag ska försöka att få ut lite grann här iaf! 
Det absolut bästa som hänt är utan tvekan min bedårande guddotter som äntligen kom! Så efterlängtad och fantastisk! Älskade gulliga Bianca! Förra helgen åkte jag och mina tre SUPERMEGASTORA barn ner till Ramlösa för att få träffa henne för första gången! 
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
Majken och Peter fixade middagen! 
När vi ändå var nere i Skåne passade vi på att hänga med vår andra favoritfamilj. Team Borrie! Vi blev välkomnade med deink i köket, smarrig lasagne och på morgonkvisten fick vi följa med och se när SysterYster gick ridlektion!

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(Fotografen är bara 5 år, därav den väldigt skakiga bilden..)

Om en vecka ska vi knöla in oss i bilen igen, men då ska vi åka norrut! Till Sälen! Det ska bli jätteroligt! Jag har inte åkt utför sedan 2005 oxh då minns jag mest att jag och Miss C fixade dom bästa platserna på after skin varje dag.. Det ska bli kul att utmana sig själv i backen igen! 
Eftersom barnen aldrig har åkt, så har det varit väldigt pirrigt här hemma. I onsdags åkte vi och köpte begagnade skidor och pjäxor och igår provade vi att åka lite på tomten. (Älskar verkligen vår tomt! Perfekt i alla årstider!)
(null)

(null)

(null)

(null)

Vilka stjärnor som var!! Stella fattade galoppen på en gång och började genast svänga och ploga. På slutet åkte hon så foet att hon körde slalom mellan träden ända bort till grannens tomt! Majken gillade det också, men har såklart lite mer motstånd med tanke på hennes ålder. Men som älskar det! 
Dom tyckte det var så roligt att dom idag lyckats övertala pappan och farfarn i familjen att åka till Väsjöbacken i Sollentuna och köpa 2 timmars liftkort. Så när jag stod på jobbet och jobbade idag, så lärde dom sig att åka lift också! Toppen! 
(null)

Efter gårdagens race på tomten behöll vi understället på och åkte till stallet. Det var dags för Majken och den här gången fick hon äntligen rida på Bilbo! Stella var såklart med och assisterade med allt som Majken inte kan än. Mycket smidigt.
(null)
(null)
(null)

När vi efter en timme kom hem, behöll vi fortfarande understället på (kan vara världens skönaste plagg) och gosade med Gräddnos och Semlan innan vi bakade kladdkaka, fixade charkmiddag och kollade på Mello. En sån där superhärlig lördag som jag kommer minnas länge. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Nu måste jag hoppa i säng. Imorgon har jag min sprudlande tonåring med mig som prao-elev. Målet är att han i slutet av veckan ska längta till skolan och uppskatta skoltiden med tanke på vad som komma skall..:-) Vi får se om jag lyckas!

Ta hand om er! 
Allmänt | |
Upp